Загальновідомим є той факт, що на сьогодні українське законодавство є далеким від досконалого, зокрема у сфері боротьби з контрабандою та паралельним (сірим) імпортом.
Спеціалістами Агентства розроблено ряд механізмів, які дозволяють ефективно боротись з контрабандою та паралельним (сірим) імпортом товарів відомих торгових марок.
Зокрема, для кожної компанії чи торгової марки розробляється окрема стратегія дій з чітким поетапним планом та попередньо прогнозованими результатами в залежності від кожної конкретної ситуації.
Однак, в будь-якому випадку боротьба з контрабандою та паралельним імпортом реалізовується спеціалістами Агентства через механізми захисту прав інтелектуальної власності на торгові марки та включає тісну співпрацю з митними та правоохоронними органами, органами ринкового нагляду, Державною податковою службою та іншими органами.
Методи боротьби можуть бути умовно розділені на кілька розділів:
- профілактика правопорушень: постійний моніторинг ринку, проведення попереджувальних заходів, інформаційно-роз'яснювальна кампанія в ЗМІ;
- фіксація правопорушень: проведення перевірок контролюючими органами, проведення контрольних закупівель, експертиз, вилучення «сумнівної» продукції тощо, з подальшим притягненням порушників до відповідальності;
- співпраця з уповноваженими державними органами з метою відстеження та закриття схем та маршрутів несанкціонованого (контрабандного) ввезення товарів в Україну;
- судове переслідування порушників з метою припинення порушень та отримання компенсації чи відшкодування збитків для правовласника.